Vælg en side
”Digitalisering handler kort sagt om at bruge ny teknologi til at forny, forenkle og forbedre – at Midttrafik skaber bedre produkter og smartere tjenester, som kunderne finder er enkle at bruge, effektive og pålidelige.”

Midttrafik ungdomskort
Midttrafik app har siden sin lancering i 2016  tiltrukket knap 400.000 brugere og omsatte i 2018 for mere end 176 millioner. Den populære salgskanal, der er blevet udbygget med nye billetter til nye målgrupper i flere omgange, har nu tilføjet ungdomskortet til salget af enkeltbilletter, klippekort, pendlerkort og særbilletter.

Fra pap til app
Midttrafiks unge kunder kan således skifte deres ungdomskort på pap ud med en digitaliseret udgave, hvilket giver adskillige fordele:

  • Markant kortere leveringstid.
  • Mulighed for at ændre perioder direkte i appen.
  • Selfiefunktion, som gør det muligt at tage et billede i app´en eller vælge et godt billede fra kamerarullen.
  • Betaling direkte i appen med betalingskort eller MobilePay.

Bedre service
Digitaliseringen udmønter sig  i en bedre service til kunderne og gør op med den lange postleveringstid og et bøvlet godkendelsesforløb af kundens billede. Ændringer af perioder kan foretages af kunden direkte i appen og når studietiden er ovre, vil det være nemt at skifte til et digitalt pendlerkort.

En win-win situation
Fordelene er ikke blot kundernes, men kommer også Midttrafik til gode. Det massive pres på indbakken og telefonerne hos Midttrafik Kundecenter, hver gang en ny periode starter op, bliver nedbragt. Kunderne henvender sig typisk på baggrund af ikke godkendte billeder, manglende betaling, for sent bestilte kort eller ungdomskort, der er forsvundet i posten. Alt sammen problemstillinger som digitaliseringen af ungdomskort app løser. 

 (2018 

Midttrafik app

Omsætning i 2018: 176,6 mio. kr.
Registrerede brugere: 377.000
Procentmæssig andel af passagerindtægter: 35% 
Oppetid:
 99,85 %

“Vi arbejder for at skabe gode oplevelser for de titusindvis af kunder, som dagligt rejser med  os. Har man valgt at arbejde med kollektiv trafik, har man også valgt at bevæge sig. Kundernes ønsker og krav ændrer sig hele tiden. Bedst som man tror, man er i mål, opstår der nye muligheder.”   

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om Midttrafiks digitale ungdomskort eller ønsker du en dialog om, hvordan vi kan sætte strøm til dine manuelle processer, så kontakt os gerne for en uforpligtende snak.

Kofoed & Co - Christian Meisner Kofoed - Direktør

Christian Meisner Kofoed

Direktør

Tlf: (+45) 25 38 77 76
E-mail: christian@kofoed.co