MIDTTRAFIK UNGDOMSKORT
Verden digitaliseres, og Midttrafik har  udfaset det traditionelle pap-ungdomskort til fordel for en ny app.

En digital omstillingsproces
Med et syn på digitalisering som et vilkår fremfor et valg, har Midttrafik længe haft fokus på at bruge ny teknologi til at forny, forenkle og forbedre. Målet er at skabe bedre produkter og smartere tjenester, som kunderne finder er enkle at bruge, effektive og pålidelige.

Et resultat af den strategi er Midttrafik app, der siden sin lancering i 2016 har tiltrukket knap 400.000 brugere og omsatte for mere end 176 millioner i 2018. Den populære salgskanal, der er blevet udbygget med nye billetter til nye målgrupper i flere omgange, har nu tilføjet ungdomskortet til salget af enkeltbilletter, klippekort, pendlerkort og særbilletter.

Fra pap til app
Midttrafiks unge kunder kan således skifte deres ungdomskort på pap ud med en digitaliseret udgave, hvilket giver adskillige fordele:

Check Box With Check on WhatsApp 2.19.244 Markant kortere leveringstid.
Check Box With Check on WhatsApp 2.19.244 Mulighed for at ændre perioder direkte i appen.
Check Box With Check on WhatsApp 2.19.244 Selfiefunktion, som gør det muligt at tage et billede i app´en eller vælge et godt billede fra kamerarullen.
Check Box With Check on WhatsApp 2.19.244 Betaling direkte i appen med betalingskort eller MobilePay.

 

Bedre service
Digitaliseringen udmønter sig således i en bedre service til kunderne. Ungdomskort app gør op med den lange postleveringstid, et bøvlet godkendelsesforløb af kundens billede samt en direkte betaling i appen via MobilePay eller betalingskort. Ændringer af perioder kan foretages af kunden direkte i appen og når studietiden er ovre, vil det være nemt at skifte til et digitalt pendlerkort.

En win-win situation
Fordelene er ikke blot kundernes, men kommer også Midttrafik til gode. Det massive pres på indbakken og telefonerne hos Midttrafik Kundecenter, hver gang en ny periode starter op, vil blive nedbragt. Kunderne henvender sig typisk på baggrund af ikke godkendte billeder, manglende betaling, for sent bestilte kort eller ungdomskort, der er forsvundet i posten. Alt sammen problemstillinger som digitaliseringen af ungdomskort app løser. Sagsbehandlingstiden i kundecenteret vil blive kortere, hvilket er til fordel for kunderne.

Vil du vide mere eller ønsker du en dialog om, hvordan vi kan sætte strøm til dine manuelle processer, så kontakt os gerne for en uforpligtende snak.

Kontakt os

Kofoed & Co - Christian Meisner Kofoed - Direktør

Christian Meisner Kofoed

Direktør

Tlf: (+45) 25 38 77 76
E-mail: christian@kofoed.co